Handelsbetingelser

Generelle oplysninger:


RELIEF v/ Dorte Junker
90862650
Stationsvej 2, 3520 Farum, Denmark.
relief@reliefbyjunker.dk
0045 44996600

 

Betaling:

Vi modtager DanKort/Visa-dankort, uden kortgebyr.

På Visa, Visa-mastercard, er der 1 % i kortgebyr.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

 

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
 
Relief Kreativ bruger en godkendt betallingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL ( Secure Socket Layer ) protokol.

Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Vi gemmer ingen oplysninger om dit betalingskort.

 

 

Fragt

Pakker leveres med GLS, Postnord leveringstid 3-8 hverdage.

Fragt og ekspeditionsgebyr:

køb for 0 - 250 kr : 45,00 kr

køb for 250 - 600 kr : 70,00 kr

køb over 600 kr : Gratis fragt.

 

 Fortrydelsesret:

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Dette gælder ikke afklippede varer.

 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til relief@reliefbyjunker.dk med angivelse af, hvilke varer du ønsker at returnere, samt årsagen hertil.

Varen skal returneres ubrugt og i samme stand som ved modtagelsen.


Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

 

Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for returnering af pakken, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 
Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi overføre beløbet til din konto hurtigst muligt.

Såfremt varen er købt med kreditkort, vil beløbet blive tilbageført til samme kreditkort.
 


Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, som du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 


 
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Udsalgsvarer og afklippede varer tages ikke retur.

 

Skulle der være en fejl på en modtaget vare, bedes du tage kontakt til os hurtigst muligt gerne med billeder.

Så finder vi en løsning, evt. et ekstra stykke stof eller et nyt stykke stof mod returnering af fejlvaren.

 

Varen sendes til:

Relief

Stationsvej 2

3520 Farum
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Reklamationsret:

 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

 

Relief

Stationsvej 2

3520 Farum


 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
 

 

Forbehold for pris- og trykfejl samt udsolgte varer:

 

Vi tager forbehold for prisfejl, trykfejl og udsolgte varer.

Er en vare, som du har bestilt, udsolgt eller ikke tilgængelig i det ønskede antal, vil vi med det samme kontakte dig, og din betalling vil blive annulleret.

 

Persondatapolitik:

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 
Vi registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, til virksomhedens interne afdelinger.

 
Personoplysningerne registreres hos RELIEF v/ Dorte Junker og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: relief@reliefbyjunker.dk  

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29-04-2020